woensdag 29 april 2020

Help, binnen mijn 1,5 meter grens!

Vandaag hadden we een verjaardag van een oma. Ze gaat niet naar haar werk omdat ze zichzelf tot de risicogroepen rekent. Maar ze wilde wel graag dat de hele familie kwam.

In overleg hadden we als kinderen besloten om de beurt te gaan, met de kleinkinderen. Mijn voorstel was om raamvisite te doen, maar oma had ook taart. Die konden we dan wel meenemen, dacht ik.

Vanmorgen kreeg ik foto's van de andere kleinkinderen binnen bij oma aan de taart. Ik kreeg wat aarzelingen, want ik wilde niet naar binnen. Opa gaat namelijk gewoon naar zijn kantoorwerk en oma blijft binnen het dorp: niet mijn idee van social distancing.

Vanmiddag kwamen we aan en zeiden we buiten te blijven. We kregen taart en drinken. Afstand schatten bleek moeilijk voor oma. Toen opa thuis kwam, aaide hij zonder handen te wassen gezellig over peuter z'n bolletje en dochters wangetje.

Ik gilde niet 'blijf van ze af'. Maar ik dacht het wel. Vooraf was ik bang om de zeurpiet van de familie te zijn. Want iedereen ging, omdat oma dat zo fijn vindt. Achteraf weet ik dat we gewoon niet moesten gaan als mensen zich niet aan de regels willen houden. Ik kan ook niet op ze mopperen, want ze zien het probleem niet.

Ik had verwacht dat ze toch in ieder geval afstand zouden houden. Ben ik nou gek?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten