dinsdag 14 december 2021

Voorbereidingen voor de kerstvakantie: kinderboeken!

Mijn inschatting is dat de basisscholen heel lang kerstvakantie krijgen. Jammer voor kleuter, maar de andere drie vinden het prima. Het betekent wel dat dit mijn laatste weekje rust in huis is. Dus ik ben van alles in mijn hol aan het slepen voor een nieuw rondje winterslaap met het hele gezin. Als ik fatsoenlijke premiers hoor over omikron, komt er een drama aan wat een tijdje gaat duren.

Dus kocht ik voor de kinderen alvast boeken voor onder de boom. Ik heb mij meer dan een uur uitstekend vermaakt in de boekwinkel. Het eindigde met een hoop keuzestress, want het liefst koop ik dan de winkel leeg. Kleuter krijgt De drieling, van Corien Oranje. Dochter krijgt De bullenbak baas, van Marte Jongbloed. Tweede zoon krijgt De veger, van Jonathan Auxier. Puber krijgt Hele verhalen voor een halve soldaat, van Benny Lindelauf.

Verder trok ik vandaag alvast de bibliotheek een eindje leeg. Ik ben de gelukkige bezitter van vijf pasjes, dus dat zijn maximaal 50 boeken. Dochter heeft een nieuwe serie ontdekt, Avonturen op Eenhoorneiland, dus ik nam vandaag deel 2, 3 en 4 mee. Tweede zoon las ademloos De laatste wilde dieren van Piers Torday, dus voor hem nam ik deel 2 en 3 mee. Voor puber haalde ik een nieuw boek van Rick Riordan, Dochter van de diepzee. En voor kleuter een stapel boeken over de brandweer en de natuur. 

We gaan er gewoon alweer het beste van maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten