donderdag 16 december 2021

Voorbereidingen voor de kerstsluiting

Op het moment dat officieel gezegd wordt dat er een drama aankomt met de nieuwe variant, begin ik met rekenen wat we nodig hebben voor een lockdown. Want wc-papier en paracetamol heb ik standaard op voorraad, maar niet alles.

Ik gok op dinsdag een persconferentie en na kerst strengere maatregelen. Tweede zoon moet zaterdag nog geknipt; de rest is vorige week al geweest. Kleuter heeft binnenkort nieuwe schoenen nodig, dus dat moet morgen. Mijn snowboots zijn uit elkaar gevallen, dus die wil ik ook alvast kopen. Een stapel printerpapier en inktpatronen is handig, net als een geheime voorraad viltstiften. Ik moet de verbandtrommel en medicijnkast nog even checken. Verder zullen de supermarkten wel open blijven.

Ik denk dat we een nieuwe hoge golf krijgen. Ik hoop dat deze variant meevalt, maar de zorg heeft het al zo zwaar. Er kunnen geen 600 gewone en 100 ic patiĆ«nten bij. Al helemaal niet  per dag. Nog afgezien van de overbelasting van de huisartsen. 

Geloof me, ik ben er ook klaar mee. Maar het enige wat werkt, is in een holletje kruipen en je isoleren tot het over is. En vanuit mijn holletje probeer ik iets te bedenken om toch voor anderen te kunnen doen. 
Vorig jaar hebben we aan alle ouderen in onze buurt zelfgebakken koekjes uitgedeeld. Voor dit jaar broed ik op iets simpelers met waxinelichtjes en een kaartje. Dan hebben we komende week iets te doen en kunnen we hopelijk mensen opvrolijken.

Doen jullie iets voor anderen met kerst? En hebben jullie tips voor een simpele kerstknutsel waar je er 100 van kunt maken?

2 opmerkingen:

  1. Het is wat allemaal hoor. Misschien leuk om te maken uit karton met een witte stif/witte verf, 'peperkoekhuisjes'! Kan je er een heleboel van maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het hele jaar door vrijwilligerswerk, maar daarnaast is het zeker mooi om voor Kerst iets voor een ander te doen.

    BeantwoordenVerwijderen