donderdag 2 december 2021

Quarantaine dagboek: dag 4, een surprise

Vandaag werden we zowaar gebeld door iemand van de GGD. Of we al wisten dat dochter corona heeft. Ze hoefden niet te weten waar ze besmet was. Ze gaven alleen aan dat er een mail kwam met leefregels. Beetje laat. Of dochter nog een onderliggende aandoening had? Jazeker. O, maar kinderen zijn nooit risicogroep, dus geen probleem. Zo'n callcentermiep is ook maar de boodschapper, dus ik heb haar maar vriendelijk bedankt.

We hebben ook de surprise van dochter afgemaakt. Tip van de dag: doe geen papier maché om een mooie vaas. Uiteindelijk heb ik stiekem de surprise in drie stukken van de vaas geknipt en aan elkaar geplakt met extra papierstroken. Vette laag zilver uit een spuitbus erop en klaar. Er was een mail van de schooldirecteur dat als je kind ziek is of in quarantaine zit, je de surprise zelf op school mocht brengen op donderdagmiddag. Dan mag je op vrijdag zelf je surprise komen ophalen. We hebben het ding toch maar aan de buren meegegeven...

Vanmiddag belde er opeens een docent van puber. Waar de jongen uithing, want hij moest een toets maken vandaag. Tsja, hij zat op zolder in quarantaine. O, ja, dan was het geen spijbelen en moet de toets maar een ander keertje. Het computersysteem gaf niet aan dat puber online aanwezig is ipv fysiek. Ik hoop nu dat het ook betekent dat puber iets doet voor school.

Ik merk wel dat ze elkaar een beetje zat raken. Verveling maakt vervelend, zeg maar. Gelukkig gaan we morgen al pakjesavond doen, zodat ze beetje nieuw speelgoed hebben. Nu nog een momentje vinden om stiekem gedichten te schrijven, want dat is mijn deel van de pret.

Ik weet wel weer waarom ik het zo fijn vond dat ze nu eindelijk allemaal naar school gingen. Het valt niet altijd mee om van 7.00 tot 22.30 in touw te zijn. Zelfs als ik op het toilet zit, jodelt er direct ergens iemand om mama. Nog een dagje, dan is het weekend. Ga ik fijn een uurtje in mijn eentje op mijn slaapkamer zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten