vrijdag 25 december 2020

Kerst 2020: delen van onze overvloed

Deze kerst is heel stil: we blijven gewoon thuis. Gelukkig hebben we geen grote zorgen en hoefden we van niemand afscheid te nemen. Het enige waar onze kinderen mee kampen is verveling. 

Dochter had bedacht om koekjes te bakken en uit te delen. Gisteren veranderde ons huis in een mini-fabriekje, waar meer dan honderd koekjes werden geproduceerd. Dochter deed ze keurig per vier in een zakje. Daarna mocht ze die uitdelen aan senioren in ons buurtje. Ze stond steeds stralend aan te bellen: prettige kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar en alstublieft! Er waren zoveel mensen blij!

Tweede zoon zit op fluitensemble en had kerstliedjes meegekregen. Dochter bleek die ook te kunnen fluiten op haar sopraanfluit. Vandaag zijn we buiten wat kerstliedjes gaan spelen bij mensen van wie ik wist dat ze het moeilijk hebben deze dagen. Driestemmig, schattig en kerst: sommigen moesten huilen...

Zo hadden we een mooie mix van bezigheidstherapie en leren om iets voor een ander te doen. Gecombineerd met online kerkdienst, de toespraken van de paus en de koning, is het hier echt kerst. Ik denk dat we volgend jaar weer zoiets doen!

Fijne feestdagen voor jullie!

3 opmerkingen:

  1. Ik kan mij zo goed voorstellen dat mensen blij zijn met de attentie van je dochter. Dit soort dingen maken mij ook altijd blij. Zo heb ik een buurjongetje die door zijn stoornis heel moeilijk contact maakt en ik kreeg zomaar een kerstkaart van hem. Vijne kerstdagen. Ik weet zeker dat het vanuit hemzelf komt en het is heel bijzonder dat ik een kaart kreeg echt aan mij gericht en dus niet voor mijn man. ik vind deze dagen moeilijk omdat alles zo hard binnenkomt maar aan de andere kant komen de mooie dingen ook zo binnen en dat is heel mooi. Geniet ervan met elkaar. liiefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend lief van jullie, deze hartverwarmende initiatieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuk dat je dochter dit deed! Dat werd vast gewaardeerd
    : )

    BeantwoordenVerwijderen