donderdag 31 december 2020

Goede voornemens

Het geluk als je geen goede voornemens hebt: geen onbereikte doelen in 2020. Ik wilde vooral uitrusten en ontspannen en kreeg daarvoor ruimschoots de gelegenheid. De grootste onverwachte gebeurtenissen voor ons: een diagnose voor dochter en de komst van een kitten. 

Corona was iets wat iedereen voor zijn kiezen kreeg, dus daarin zijn we niet bijzonder. Ik vind het fijn dat ons gezin hierdoor extra saamhorig is. Natuurlijk is er soms ruzie en gedoe, maar het gaat beter dan ik ooit had kunnen denken.

Ik maak voor het nieuwe jaar opnieuw weinig goede voornemens. Iets meer wandelen, als mijn knie en voeten meewerken. De peuter zindelijk maken, als hij ooit gemotiveerd raakt. Meer zelf muziek maken, in plaats van vooral met de kinderen oefenen. Tevreden zijn met alle kleine gelukjes. Lijkt me ruim voldoende.

Het belangrijkste goede voornemen is bij de dag te leven. Zonder eisen en zonder het idee dat alles maakbaar is. Maar dat neem ik me iedere week wel een keertje voor. Dan zien we vanzelf wel wat het nieuwe jaar brengt. 

Ik wens iedereen een rustige jaarwisseling en een vreugdevol 2021!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten