dinsdag 25 augustus 2020

Klusjes voor de school weer start

Er hangt een mooie aftelslinger voor het raam, die zegt dat de school bijna weer begint. Hoera! Puber kijkt er zo naar uit, dat ik vurig hoop dat de school lang open blijft. Je weet dat er echt iets mis gaat in de wereld als alle pubers wensen dat de vakantie voorbij is.

Eerst moeten alle kamers nog uitgemest. Bij tweede zoon hadden we lekkage, dus daar heb ik de gordijnen gewassen. Dat beviel zo goed, dat ik nu iedere dag wat gordijnen was. Zijn muur en vloer was nat en hij heeft van ellende grondig opgeruimd.

Dochter had zelf al opruimeritis. Die was zoveel kwijt, dat ze een hoop heeft weggegooid om haar schatten te kunnen terugvinden. Toen ze daarna een nachtje ging logeren, heb ik haar kamer ook grondig gepoetst.

Puber wil niet meer gaan werken. Want nat en koud en saai. Hij is net zo groot als ik, met zijn dertien jaar, dus ik kan hem moeilijk in de maxicosi bij zijn werk afleveren ofzo. Dus nu moet hij bij wijze van alternatieve dagbesteding ook zijn kamer opruimen. Hij is om 8.30 begonnen en om 14.00 was hij op de helft. Hij vond al paaseitjes terug en zijn kluissleutel. Ik ben benieuwd wat de stand van zaken vanavond is. 

Ik koop nog even geen gymspullen. Tot nu toe was gym buiten, omdat binnen niet mocht. Geen idee of dat al veranderd is. Schooltassen en broodtrommels hebben we genoeg. Ze zijn allemaal recent geknipt. 

Nu alleen nog nieuwe kleding voor puber kopen. Want de lange broeken en longsleeves zijn alweer allemaal te klein. Hij wil zó graag naar school, dat hij zelfs net vroeg om dan ook gelijk schriften en pennen te kopen. Het moet niet gekker worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten