dinsdag 30 november 2021

Quarantaine dagboek: dag 2, testen

Vanmorgen mochten we gezellig met z'n zessen naar de teststraat. Allemaal twee stokjes in ons hoofd gekregen. Ik trof een bijzonder hardhandige dame en kreeg een bloedneus. Kleuter huilde na afloop  omdat de kanjerdiploma's op waren. Toen begon het wachten.

Ik maakte soep. Ik las kleuter voor, 'Kleine zwerver' van W.G. van de Hulst. Ik verbaasde me over de slagersknecht en de bakkersknecht op de fiets. Ik bestelde prompt bezorgpizza als avondeten. Ik beslechtte talloze conflicten en draaide een was.

Om zes uur kwamen de eerste uitslagen. Drie keer negatief. Om kwart over zeven kwamen de volgende uitslagen. Alleen dochter test positief.

Tot nu toe valt het mee. Dochter is verkouden, hoest inmiddels wat meer en heeft verhoging. Ze is ook stontvervelend, dat wel. 

Nu maar afwachten wie er wanneer positief gaat testen. We kennen horrorverhalen van om de beurt corona krijgen, maar tot kerst in quarantaine is wel de ultieme nachtmerrie.

Dank voor het meeleven. We maken er wat van!

1 opmerking:

  1. ach je, ik hoop niet dat jullie tot kerst vastzitten. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen