maandag 29 november 2021

Quarantaine dagboek: het begin

Halverwege de ochtend kregen we een berichtje: vriendinnetje van kleuter had een positieve zelftest. Tweede zoon had gisteren een negatieve GGD-test, maar dochter en ik bleken een positieve zelftest te hebben.

Puber mocht gauw naar huis komen. Kleuter mocht gauw opgehaald door papa. Deze drie hebben een negatieve zelftest. 

Nu beginnen we dus aan onze quarantaine periode. Vandaag is dag 1 voor dochter en mij. Als we geen klachten meer hebben, mogen wij maandag weer naar buiten.

Morgen gaan we met z'n allen naar de teststraat, om te kijken wie er inmiddels besmet is. Dan mogen de negativelingen op dag 5 weer testen. Als er dan een positieve test bijkomt, mogen de negativelingen op dag 10 weer testen. Net zo lang tot iedereen corona heeft gehad. Want met zes mensen in een huis is isolatie een illusie.

Gelukkig komen morgen de boodschappen. Ik had alles voor sinterklaas al in huis. Er ligt een berg knutselspullen. Het is nu vooral hopen dat we niet heel ziek worden...

3 opmerkingen:

  1. Ik duim dat geen van jullie erg ziek wordt en wens je veel moed met de quarantaine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toestanden, dat zijn het. Ik hoop heel hard met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen