vrijdag 26 november 2021

Wat kun je zelf nog doen?

Dit wordt ons niet ontnomen: lezen

en ademloos het blad omslaan,
ver van de dagelijksheid vandaan.

Ida Gerhardt

Somber word ik ervan, alle besmettingen om ons heen, instortende zorg en een regering waarover ik beter kan zwijgen.
Inmiddels is alles in huis voor Sinterklaas. Straks nog kerstboeken inslaan voor onder de boom. Dan een massa boodschappen halen en klaar voor de winter die komt.

Ik probeer mijn wereld kleiner te maken, met fijne dingen binnen. Kleuter gaat naar school, dochter gaat af en toe, tweede zoon is thuis omdat hij hoest en er klaar mee is. Puber is gevaccineerd, net als vrijwel iedereen in zijn klas, dus die gaat zijn eigen gangetje: school, bijbaantje, thuis.

Gelukkig zijn er boeken, om te ontsnappen naar andere werelden. Voor kleuter las ik Frederick voor, van Leo Lionni. Over een muis die geen voedsel hamstert voor de winter, maar zonnestralen, kleuren en woorden. Heel inspirerend!

Ik wens jullie warmte en wijsheid deze dagen.

1 opmerking: