donderdag 27 mei 2021

Weer aan het werk?

Vorige week werd ik twee keer gevraagd voor een nieuwe parttime job. Het eerste telefoontje ging over een baan in het onderwijs. Daar was ik snel mee klaar, want dat ga ik gewoon niet meer doen. Ik heb flexibiliteit nodig voor dochter en ik heb geen zin.

Het tweede telefoontje kostte een heleboel piekertijd. Ik ga niet zeggen wat voor functie het is, want dan ben ik snel mijn anonimiteit kwijt hier. In ieder geval is het leuk, te combineren met ons gezin en betaald. In eerste instantie zou het van juli tot maart zijn, maar waarschijnlijk zit er daarna een verlenging of promotie in. 

Ik heb me heel hard afgevraagd of ik dit wil. Weer aan het werk betekent ook verplichtingen, stress, vermoeidheid en gedoe. Vind ik de functie leuk genoeg om er energie van te krijgen? Vind ik deze collega's leuk? Het is iets wat ik eigenlijk niet van plan was qua carrière, maar het staat andere plannen niet in de weg.

Gisteren had ik een gesprek met degene met wie ik ga samenwerken. Het klikt en er zit genoeg toekomstmuziek in. Het helpt vooral dat ik gevraagd ben, zodat ik zelf wat voorwaarden kan stellen. Dus in principe ga ik in juli starten met een nieuwe baan!

2 opmerkingen:

  1. Dat is goed nieuws! Bijzonder dat je twee keer achter elkaar werd gevraagd voor een baan ook!

    BeantwoordenVerwijderen