donderdag 20 mei 2021

Hulpmiddelen aanvragen: geduldsoefening voor experts

Voor dochter hebben we begin februari een rolstoel en elektrische fiets aangevraagd. Half maart hebben we een passing gehad met de leverancier. Eind april zou de fiets geleverd worden en half mei de rolstoel. 
Gisteren heb ik gebeld waar de spullen bleven. De fiets was beschadigd aangekomen bij de leverancier en teruggestuurd; de rolstoel was vertraagd. Dus zouden ze pas half juli onze hulpmiddelen leveren. 
Eerst heb ik gehuild, daarna werd ik woest en tenslotte heb ik de gemeente gemaild en gebeld, want dat is de opdrachtgever. 
Vanmorgen werd ik gebeld: de fiets komt toch volgende week en de rolstoel begin juni. 
Ik geloof het pas als de spullen in mijn tuin staan, want het is best een bizar proces.

Nu laat ik peuter twee keer per dag thuis voor de tv achter, terwijl ik zo snel mogelijk met dochter achterop naar en van school fiets. Zijn papa werkt thuis, maar kan niet babysitten tijdens een belangrijke meeting. Peuter past écht niet meer in het voorstoeltje en dochter past eigenlijk ook echt niet meer achterop. Vooral de fiets is dus heel hard nodig.

Dochters grote wens is een dagje naar de Efteling als ze haar rolstoel heeft. Dan kan ze eindelijk een keer iets superleuks doen, liefst met het hele gezin. Ze is in juni jarig en zou dolgraag tickets als kado willen. 
Ik heb nog geen idee hoe dat gaat met verplicht testen en tijdslots en of er nog kaartjes te krijgen zijn. Want ik wil eerst de rolstoel hebben voordat ik iets durf te boeken...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten