woensdag 8 september 2021

Ruttische roulette

De scholen zijn weer begonnen en ik ben blij dat mijn kinderen daar met plezier naar toe gaan. Toch voelt het iedere dag alsof ik ze onbescherm een gevaarlijke jungle instuur.

Week 1, dag 3: besmette ouder bij tweede zoons klas, maar kind negatief, dus geen quarantaine voor zoon.

Week 1, dag 4: besmette zus bij dochters klas, maar kind negatief, dus geen quarantaine voor dochter.

Week 2, dag 6: juf van dochter in quarantaine om besmette huisgenoot (blijkbaar niet-gevaccineerden). Dus een weekje dagelijks een andere invaljuf.

In de media zeggen Illy en Bruijning dat alle kinderen nu gewoon corona gaan krijgen. Een deel komt in het ziekenhuis en een deel krijgt longcovid en een paar gaan dood. Maar dat is beter dan steeds veilig thuis zitten.

Straks hoeven alleen nauwe contacten in quarantaine. Ooit 26 kinderen in een hokje gezien? Onze school is zo vol, de gangen zijn zo smal, de trappen zijn zo krap en in de pauze spelen alle klassen door elkaar op een klein plein. Op de wenmorgen in juli was er 1 kleutertje met waterpokken. Daarna kregen ongeveer alle niet-immune kinderen het: ik telde er zo 50 op vier kleuterklassen. Ik verwacht dat het met corona niet anders gaat.

Mijn kinderen hebben een hoger risico op ernstig ziek worden. Bovendien gun ik niemand longcovid of erger. Toch mag ik ze niet thuis houden en niet vaccineren. 

Wat kan ik nu nog anders doen dan afwachten tot ze ziek worden en bidden dat het meevalt?

1 opmerking:

  1. https://bistedokter.nl/fascinerende-vaccinatie/ Wat een onrust en angst. Dat mag je dus ook niet zelf weten of je ze laat enten. Heel raar eigenlijk. Als je leest hoe een veearts het zou doen.

    BeantwoordenVerwijderen