woensdag 22 september 2021

Hoe fijn het is om weer te werken

Acht jaar geleden stopte ik met mijn baan, omdat ik thuis voor drie kinderen wilde zorgen. De oudste twee deden het slecht met naschoolse opvang en minder werken was geen optie.
Het pakte goed uit, want kind nummer drie bleek extra zorg nodig te hebben en dat kon ik bieden.

Drie jaar geleden was ik zo klaar met thuis zitten, dat ik besloot een opleiding te doen. Een eenjarige master, inclusief deeltijdbaan als stage. Gelukkig kon mijn man veel ouderschapsverlof opnemen, zodat hij meer zorgtaken kon doen. Het was een afschuwelijk pittig jaar, maar ik heb wel een masterdiploma gehaald. 

Dochter bleek zo vaak ziek te zijn, dat daar eigenlijk geen baan bij paste. Dus na dat jaar stopte ik weer. Gelukkig, want toen de lockdowns kwamen, konden wij dat prima oplossen. Het was geen feestje hoor, iedereen thuis, maar absoluut geen drama.

In september ben ik begonnen met een nieuwe job. Ik ben er voor gevraagd, ik word er ontzettend enthousiast van én het is vooral 's avonds. Het is zo fijn om andere volwassenen te spreken. Het is heerlijk om mijn hersens weer te laten kraken. Ik ben ontzettend blij dat ik iets naast mijn gezin kan doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten