maandag 28 september 2020

Klussen die maar blijven liggen

Ooit woonde ik met mijn ouders in een huis waar een grote kier onder de tuinpoort zat. Er konden katten onderdoor en kleine kinderen. Pa zei regelmatig: op een dag maak ik een extra plank onder de poort. Na acht jaar zijn mijn ouders verhuisd, maar de plank is er nooit gekomen.

Wij hebben ook van die klussen. Zo wil ik een brede opzet vensterbank, misschien zelfs met radiatorombouw. Houten jaloezieën, als die vensterbank gedaan is. De voordakkapel isoleren of vervangen. Klassieke boekenkasten met glazen deurtjes kopen en de gammele Billy's weg. De boeiboorden bij de voordeur vervangen. Goede horren monteren. De muren overal verven.

Met een peuter, twee zorgintensieve kinderen en een broertje dat óók aandacht wil, komen we zelf nooit aan klussen toe. Ik ben al blij als het huis schoon en de was onder controle is. Mijn man werkt overdag fulltime en vaak in de avonden ook nog extra.

Inmiddels hebben we een schilder gehad voor de kozijnen en deuren beneden. De boeiboorden van de schuur zijn vervangen. Maar er is geen klusjesman te vinden voor 20 kleine karweitjes.  Alle klusjesmannen zitten volgeboekt. Oppas voor vier schatjes terwijl we zelf klussen, is ook nog nooit gelukt. Bovendien zijn we structureel oververmoeid. Zelf doen gaat voorlopig niet lukken dus.

Onze overburen hebben een prachtige uitbouw, met slaapkamer beneden. Ik heb hen gemaild met uitleg over dochter en gevraagd of we op een dag hun huis mogen kopen. Ze mailden dezelfde dag terug: ja, binnen nu en een paar jaar!

Nu hebben we een dilemma: wordt onze kluslijst net zoiets als de plank onder de poort van mijn ouders? Of vinden we op korte termijn iemand die handig genoeg is om ons te helpen?

Mocht je iemand kennen met twee rechterhanden en tijd: wij hebben werk genoeg...

1 opmerking:

  1. Maak een prioriteiten lijst van de voorliggende klussen/wensen. En zoek een klusser voor die ene klus. Daar kun je vast iemand voor vinden op werkspot of via facebook of zo. Zo wordt het toch gedaan maar hou je overzicht en grip op de kosten en de omvang van de werkzaamheden gezien je gezinssituatie

    BeantwoordenVerwijderen