vrijdag 26 maart 2021

Nooit-gedacht-lijst?

Iedereen kent de bucketlist. Er bestaat ook een fuck-it-list, met dingen die je nooit wilt doen. Hoe noem je de lijst met dingen die je deed maar nooit had verwacht?

Hierbij mijn unieke lijst van deze week. Vol dingen die ik nooit had gewenst, maar toch gebeurden, zowel fijn als, nou ja, niet fijn.

- Zondag deed ik een coronatest (negatief).

- Maandag bakte ik een chocoladetaart met zelfgemaakte vulling van verse framboos en vulling van verse mango.

- Dinsdag vierde tweede zoon voor de tweede keer zijn verjaardag in lockdown. Het was toch een echte feestdag, met kadootjes, post, slingers en thuisbezorgd eten van de Mac.

- Woensdag had ik opnieuw een flink conflict met de ortho van tweede zoon. Lang verhaal, maar het eindigde met zijn excuses.

- Donderdag ontdekte ik bij puber enorm opgezette klieren in zijn nek; hij voelde zich beroerd. Dus bracht ik tweede zoon naar zijn coronatest (negatief).

- Vandaag knipte ik het gips van puber zijn arm. Dat mag je tegenwoordig zelf, want corona. Ik ging met puber naar de huisarts en straks mag ik met hem bloedprikken. En ik zocht met dochter en revalidatieteam een rolstoel uit.

Ik ben benieuwd wat morgen brengt, maar ik ben vooral toe aan een tijdje zonder dokters en verrassingen. Het is maar goed dat je niet vooraf weet wat het leven voor je in petto heeft...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten