vrijdag 19 maart 2021

Negatief is positief

Hoera, dochter is negatief getest!

Ze snottert, hoest flink, heeft koorts en we hebben al drie afschuwelijke nachten gehad, maar geen corona. Tweede zoon danste vanmorgen door het huis.

Peuter heeft opeens de lego ontdekt. Bij een vriendinnetje was hij helemaal enthousiast geworden en ik heb vanmorgen drie grote dozen opgegraven op zolder. Dochter speelt ook mee. De buren zijn dakkapellen aan het plaatsen en dat maakt zo'n afgrijselijke herrie, dat zelfs de kinderen er niet bovenuit komen. Dus nu spelen ze zwijgend zonder ruzie naast elkaar.

Omdat er overal lego ligt, hoef ik even niet te stofzuigen. Nu ik weer veilig naar de bieb kan, moet ik zo snel mogelijk mijn boeken uitlezen. Dus las ik vanmorgen 'Nadia' van Dalende Matthee, mijn favoriete Zuid-Afrikaanse schrijfster. Het liefst lees ik haar boeken in het Afrikaans, maar in vertaling zijn ze ook tof. 

Morgen heb ik goedkope stroom, dus de was hoeft ook morgen pas. Omdat onze slaapkamer nu thuiskantoor is, kan ik daar ook morgen pas de schone was opvouwen en opruimen. 

De kat heeft zoveel stress van de herrie, dat hij strak tegen me aan komt liggen op de bank en steeds geaaid wil worden. 

Er zit niets anders op: vandaag kan ik alleen maar stil zitten en lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten