zondag 2 februari 2020

Mijn eerste maand als thuismama

Na een maand thuis wil ik eens de balans opmaken. Hoe bevalt het nu?

Het is heerlijk om iedere ochtend zonder stress naar school te wandelen. We zijn ruim op tijd klaar voor vertrek om 8.30, want we hoeven minder tassen in te pakken. Bovendien hoef ik niet eerst om 8.00 naar het kinderdagverblijf. De ochtenden zijn een stuk gezelliger.

Overdag kan ik eindelijk achterstallige klusjes in huis oppakken. Ook hoef ik niet alle wekelijkse poetsklussen/boodschappen/taken op zaterdag te doen. Kadootjes kopen, een nieuwe bril kopen met tweede zoon, het kan allemaal doordeweeks. Er blijft zelfs tijd over om koffie te drinken met vriendinnen.

Het weekend is veel rustiger, omdat de meeste klusjes al gedaan zijn. Dus hebben we tijd voor elkaar. Of voor extra klusjes waar we al tijden tegenaan kijken.

Wat deed ik afgelopen maand extra?
- Een dag ziekenhuis met dochter
- Naar Mind my mind in de bioscoop
- Een nieuwe kleine kast kopen voor de woonkamer.
- De oude grote kast leeghalen en de helft weggooien.
- Het washok behangen
- Een dag op mijn neefje passen
- Zoon door zijn toetsweek helpen
- Vier gesprekken op de basisschool
- Naar een cantatedienst
- Mijn masterdiploma ophalen

Om voldoende uitdaging te houden, ben ik begonnen met The Artist Way.
Ook heb ik besloten mijn medemoeders op school te beschouwen als collega's. Ik heb nu tijd om te blijven praten 's ochtends of samen koffie te drinken. Zo mis ik de sociale contacten van mijn werk minder.

Tot nu toe bevalt het iedereen prima, dat ik meer thuis ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten